E/FAT SÄHKÖFATPYÖRÄ TEKNIIKKA
E/FAT 1000W on Suomessa suunniteltu sähköfatpyörä.
Olemme tarkkaan suunnitelleet ja ajamalla testanneet kaikki pyörämme osat. Perustamme suunnittelumme pitkään ja vankkaan kokemukseemme niin polkupyöräalalta kuin enduro- ja motocross moottoripyöräilystä.
Itse piirtämämme E/FAT:n runko eroaa pystymmällä ajoasennolla yleisesti maastopyörissä käytetystä runkogeometriasta mahdollistaen erinomaisen ajomukavuuden. Lisäksi valmistamamme erittäin voimakas 1000W/95Nm takanapamoottori ja yksi markkinoiden tehokkaimmista 832Wh akuista sekä vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin takaavat sinulle nautinnollisia pyöräilykokemuksia ympäri vuoden.
Itse suunnittelemiemme osien lisäksi olemme valinneet E/FAT sähkömaastopyörään sopivimmat osat laadukkailta tuotemerkeiltä.
SRAM 9-nopeuksinen vaihteisto kestää kovempaakin käyttöä ja vaihtaminen on tarkkaa ja miellyttävää.
Tehokkaat mopojarruiksi tyyppihyväksytyt hydrauliset Tektro Dorado HD-E715 levyjarrut markkinoiden suurimmilla 203mm jarrulevyillä takaavat voimakkaan pysähtymistehokkuuden suurillakin nopeuksilla.
Leveät maastoon suunnitellut Kenda Juggernaut 26″ x 4,5″ renkaat markkinoiden leveimmillä 105mm vanteilla mahdollistavat sähköfätille lukemattomia käyttötarkoituksia ympäri vuoden.
Miksi E/FAT:ssä on takanapamoottori? Takanapa- ja keskiömoottorin erot?
Miksi E/FAT 1000W pyörässä on takanapamoottori?
Tehokkaan moottorin ja kaasukahvan vuoksi on tärkeää, että takanapamoottori siirtää voiman suoraan takarenkaalle, jolloin polkupyörän oma voimansiirto (ketjut, rattaat, vaihteet, laakerit) ei rasitu ollenkaan vaan kuluu jopa vähemmän kuin sähköttömässä polkupyörässä. Takanapamoottori pyörii siis vapaana akselilla ja voimansiirto ei mene ketjun kautta. Koska takanapamoottori pyörii vapaasti akselinsa ympärillä se ei myöskään tunnu raskaalta polkea ilman sähköavustusta. Keskiömoottorissa kun joudut aina polkemaan myös moottorin ympäri.
Keskiömoottorissa voima joudutaan siirtämään moottorilta takarenkaalle polkupyöränketjun välityksellä jolloin voimansiirto joutuu kaikista kovimmalle rasitukselle.
Napamoottori VS keskiömoottori
Molemmissa on omat hyvät puolensa ja moottorin valinat kannattaa tehdä käyttötarkoituksen mukaan. Toinen moottori saattaa olla parempi jossain toisessa paikassa/tarkoituksessa kuin toinen.
Paino
Saman tehoinen takanapa- ja keskiömoottori painavat lähtökohtaisesti saman verran. Itse sähkömoottorin fysiikka ei muutu siitä mihin kohtaan pyörässä se asennetaan.
Mielikuva siitä, että takanpamamoottori on painavampi on ehkä syntynyt siitä, että takanapamoottoreista pystytään rakentamaan hyvinkin suuria, usean kilowatin (1kilowatti=1000wattia) suoravetoisia vaihteettomia moottoreita. Useamman kilowatin moottorit ovat kuitenkin polkupyörästä puhuttaessa tieliikenteessä laittomia, mutta niitä näkyy paljon käytössä erilaisissa videoissa ja viritetyissä pyörissä. Keskiömoottorit eivät sovellu niin hyvin suuriin voimiin, koska voima joudutaan siirtämään moottorilta takarenkaalle (polkupyörän)ketjun välityksellä ja voiman siirto ei kestä tällaisia voimia. Ketjut, rattaat ja vaihteet hajoavat. Tämän takia harvoin näkee suuria keskiömoottoreita, vaan ne rajoittuvat lähtökohtaisesti 250w ja ehkä hieman suurempi tehoisiin poljinavustusmoottoreihin.
Takanapamoottori siirtää voiman suoraan takarenkaalle jolloin polkupyörän oma voimansiirto ei rasitu ollenkaan, vaan kuluu jopa vähemmän kuin tavallisessa “luomu”polkupyörässä, saati keskiömoottorillisessa pyörässä, jossa voimansiirto joutuu kaikista kovimmalle rasitukselle.
Monesti keskiömoottoreilla yritetään jäljitellä mahdollisimman paljon sitä että pyörä tuntuisi edelleen normaalilta polkupyörältä, eikä kuski tuntisi/huomaisi niin selkeästi lisävoimaa, vaan että pyöräily tuntuisi ns. normaalilta pyöräilyltä, vaikka voimaa olisikin “reisissä” huomattavasti enemmän. Meidän lähestymistapa on erilainen ja olemmekin halunneet yhdistää polkupyöräilyä ja moottoripyöräilyä, tekniikan ja lakien sallimissa puitteissa. Kuitenkin niin että kuljettaja on selkeämmin lisävoiman hallitsija, kuten moottoripyörissä.
Takanapamoottori
+säästää/ kuluttaa vähemmän voimansiirtoa (ketjut, rattaat, vaihteet, laakerit).
+takanapamoottori pyörii vapaana akselilla, joten siitä ei tule lisävastusta polkiessa ilman sähköä.
+painopiste on taaempana, jolloin keulan nostaminen esim. kaatuneen puun yli on varsinkin kokemattomalle kuskille helpompaa.
+pystytään käyttämään teholtaan voimakkaampia moottoreita.
+vaihteita voi vaihtaa myös veto päällä.
+helppo ja edullinen huoltaa / vaihtaa.
+jos ketjut katkeaa, matka jatkuu kaasulla (kaasukahvallisessa L1e-A luokan ajoneuvossa).
+jos akku loppuu tai tulee sähkövika, pääsee polkemalla kotiin.
+takanapamoottorillisen pyörän muutosmahdollisuudet ovat huomattavasti paremmat ja helpommat kuin keskiömoottorillisen. Sähköosat voidaan esim. poistaa kokonaan, jolloin pyörästä saadaan tavallinen pyörä.
+piilossa vanteen keskellä, paremmin turvassa.
+napamoottorit ovat yleensä hiljaisia, koska voimansiirto, eli ketjut ja rattaat puuttuvat moottorin ja renkaan väliltä.
+koska moottori on renkaan (kiekon) sisällä, se ei ole tilaa viemässä muualla rungossa esim. akulta, kuten keskimoottori. Napamoottori ei myöskään roiku keskiön alla ikävästi, kuten jotkin keskimoottorit tekevät.
-painopiste on taaempana. Pyörä tahtoo esim. hypätessä vetää takarengasta herkemmin maata kohti. E/FAT ei kuitenkaan ole suunniteltu extreme-ajoon tai hyppimiseen, joten tällä ei ole varsinaisesti mitään väliä siinä käytössä mihin pyörä on suunniteltu.
-moottorin tuoman painon takia täysjouston/ takaiskunvaimentimen toteuttaminen ei ole niin helppoa kuin keskiömoottorillisessa pyörässä. Täysjousto on kuitenkin suurimmalle osalle normaalikuluttajista turha, varsinkin kun kyse on fatretkipyörästä jossa joustoa on tarkoituskin toteuttaa isoilla renkailla. Lisäiskunvaimennusta/pehmeyttä ajoon voidaan tuoda myös iskunvaimentimellisella istuinputkella. Käytössä kannattaa myös huomioida että täysjousto tarvitsee paljon huolenpitoa ja on näin ollen huomattavasti kalliimpi ja rikkoutumis alttiimpi vaihtoehto kuin jäykkäperäinen pyörä.
Keskiömoottori
+painopiste keskemmällä. Tasapainoisempi, jolloin voidaan saada enemmän etua lähinnä kovassa maastoajossa ja hypyissä. Polkupyörä saadaan helpommin käyttäytymään kuten “luomu”pyörä.
+momentin tunnistus on hieman helpompi toteuttaa, jolloin saadaan poljinavustus tuntumaan enemmän polkupyörämäisemmältä.
+moottori käyttää samaa vaihteistoa, kuin polkijakin, jolloin keskimoottorista saadaan enemmän irti, tosin ketjujen ja rattaiden aiheuttamien häviöiden ja osien kulumisen kustannuksella.
-kuluttaa voimansiirtoa enemmän, koska moottori joutuu vetämään kokoajan ketjua. Ketjut katkeavat, rattaat ja laakerit kuluvat ja vaihteet rikkoontuvat/menevät epäsäätöihin herkemmin.
-vaihteita ei voi vaihtaa kun on veto päällä, esim. ylämäessä.
-monesti hankalampia huoltaa tai suunniteltu niin ettei niitä voi edes huoltaa.
-polkiessa ilman avustusta, joudutaan aina samalla polkemaan enemmän tai vähemmän moottoria mukana, jolloin syntyy lisävastusta.
-moottorit suunniteltu runkokohtaisiksi, joten moottorin vaihtaminen toisenlaiseen tai kokonaan pois ottaminen on käytännössä mahdotonta.
-jos ketju katkeaa, matkanteko loppuu siihen.
-jos sähköt katkeavat, keskiömoottori tuo vastusta polkemiseen.
-keskiömoottori on suhteellisen esillä, helppo kolauttaa kiveen tai kantoon.
E/FAT 1000W SÄHKÖFATPYÖRÄ RUNKOGEOMETRIA
Rungon mitat | M/18" | L/21" | S/18", 24" vanteilla |
---|---|---|---|
A. Akseliväli | 1225 mm | 1250 mm | 1225 mm |
B. Kokonaispituus | 1980 mm | 2005 mm | 1890 mm |
C. Runkokoko | 46,3 cm | 53,3 cm | 46,3 cm |
D. Ohjauskulma | 68° | 68° | 68° |
E. Emoputki | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
F. Etuhaarukan pituus | 575 mm | 575 mm | 575 mm |
G. Satulakulma | 75° | 75° | 75° |
H. Takahaarukka | 495 mm | 495 mm | 495 mm |
I. Seisomakorkeus | 780 mm | 810 mm | 740 mm |
J. Maavara (keskiön korkeus) | 320 mm | 320 mm | 280 mm |
K. Vaakaputki | 580 mm | 599 mm | 580 mm |
TEKNIIKKA JA OSAT
E/FAT 1000W/52V, 95Nm, hiiliharjaton alennusvaihteellinen takanapamoottori
E/FAT 2.1 ja sitä uudemmat mallit
Suunnittelija/Valmistuttaja: E FAT Finland Oy
Nimellisteho: 1000W
Käyttöjännite: 52V
Vääntö: 95Nm (taka-akselilta)
Nopeus: Nopeudenrajoitin 25km/
Paino: 4,1kg
Roiske- ja kosteussuojattu: Huom! Ei saa upottaa akseleita myöten veteen.
Vapaakytkin: Ei vastusta -> ilman sähköjä ajettaessa moottori rullaa täysin vapaasti.
Voimansiirto: Takanapamoottori pyörii vapaasti akselin ympärillä jolloin se ei kuluta lainkaan voimansiirtoa (ketjuja / rattaita), toisin kuin keskiömoottori.
Keskiön korkeus (BB Height): Napamoottori mahdollistaa korkeamman maavaran ja on myös suojassa kolhuilta, jolloin kuskin ei tarvitse erikseen varoa moottoria esim. esteiden ylityksissä.
Painopiste: Molemmat renkaat maassa ajettaessa takapainoisempi pyörä ei lähde sutimaan helposti irtonaisella alustalla (esim. liukkaat ylämäet).
Huolto: Napamoottori on myös suhteellisen yksinkertainen ja huoltovapaa jolloin se on helppo ja edullinen huoltaa, korjata tai vaihtaa kun sen aika tulee.
Suosittelemme moottorin huoltoa liikkeessämme n. 2 500km välein, jossa avaamme, puhdistamme, rasvaamme/voitelemme ja mahdollisesti vaihdamme kuluneita osia kuten tiivisteet, laakerit, hammasrattaat, kasettirunko, yms. Kaikki varaosat ja korjaustyöt ovat aina nopeasti saatavilla E FAT Finland Oy:stä.
Voitelurasvan uusiminen (Mobil m28) tasaisin väliajoin pidentää moottorin käyttöikää huomattavasti.
Huom! Tämä tuote on pääsääntöisesti poljinavusteinen polkupyörä ei mopo. Muista polkea. Kaasukahva on ainoastaan hetkellistä apua varten. Ylikuumenemis- ja rikkoutumisvaara mikäli moottoria vedätetään liikaa polkematta.
Moottorin lämpötilan saavuttaessa 120c näytön oikeassa laidassa oleva lämpötilan lukema alkaa vilkkua. Silloin suosittelemme käyttämään vähemmän sähköavustusta. Jos moottorin lämpötila saavuttaa 140c lämpötilan tulee näytölle koodi ”INFO 03” tai ”motor position sensor fault” (moottorin ylikuumenemissuoja kytkeytyy ja on odotettava n. 15min että se jäähtyy ja alkaa taas toimia).
Kaasukahva on pääsääntöisesti tarkoitettu hetkittäiseen käyttöön, jota käyttämällä saat moottorista aina täyden avustuksen ja joka auttaa pääsemään kaikkein vaikeimpien paikkojen yli, kuten liikkeellelähdöt, ylämäet, pehmeät maastot, juurakot, kivikot, puunrunkojen ylitykset ja lukuisat muut paikat.
Mikäli ajat kaasukahva pohjassa esim. tunturia ylös, pehmeissä maastoissa, lumisessa metsässä yms. saattaa moottorin lämpötila nousta ja ylikuumenemissuoja aktivoitua. Tarkkaile moottorin lämpötilaa.
Huom! Vaikka tämä ei vielä riko moottoria saattaa se useita kertoja toistuessaan vahingoittaa moottoria ja näin moottorin elinikä laskee ja mahdollisia vikoja saattaa ilmestyä. Takuu ei kata moottorin ylikuumenemisesta johtuvia vikoja.
Lue lisää kohdista:
E/FAT Akku LG 16Ah/52V/832Wh
Kennon purkuvirta: 10A
Kennon nominaalijännite: 3,6 volttia (Täynnä 4,2V, Tyhjä 2,5V)
Kennon kapasiteetti: 3,2Ah (kennoja valmistetaan 1,3Ah – 3,6Ah välillä)
Paino: 4,5kg
Laturi: 3A (Input AC100-240V 50/60Hz~2.0A , Output 58,8V-3A)
Käyttämämme kennokoko Li-ion akussamme on 18650. Tyyppinumero kertoo kennon halkaisijan (18mm) ja pituuden (65mm).
Lue lisää akun käytöstä ja säilytyksestä kohdista:
Toisin kuin esimerkiksi kännyköissä ja työkaluissa käytettyjä pieniä litiumakkuja, isoja litiumakkuja ei saa palauttaa kauppojen paristokeräyslaatikoihin. Litiumakut eivät irrallisina kuulu myöskään sähkö- ja elektroniikkalaitteiden tai lyijyakkujen keräyspisteisiin. Paristoja ja akkuja ei tule koskaan hävittää sekajätteen mukana. Lähde: http://akkutieto.fi/
Lähimmän keräyspisteen löydät kierratys.info-hakupalvelusta.
Katso hyödyllistä lisätietoa myös https://zombiakku.fi/fi/
Huom! Irtoparistot ja akut eivät kuulu koskaan sähköromun joukkoon vaan ne tulee laittaa niille varattuun keräysastiaan.
Erilliskeräysmerkintä tarkoittaa, että tuotetta ei saa hävittää kotitalousjätteen joukossa. Kun hävität tuotteen, vie se asianmukaiseen keräys- tai kierrätyspisteeseen. Huolehtimalla tällä merkillä varustetun laitteen asianmukaisesti kierrätykseen vähennät kaatopaikalle päätyvän jätteen määrää ja mahdollista ympäristölle ja terveydelle aiheutuvia haittoja.
Lisätietoja antaa E FAT Finland Oy
Fat-rengas 26″ x 4,5″
Valmistaja/Malli: Kenda Juggernaut Sport 4,5″, TPI 30 (054E4NE9)
Paino: 1,6kg
Sisärengas: Kenda Fat Bike inner tube, Koko: 116/122-559 (26 x 4.50-4.80),
Venttiili: Autonventtiili (AV) 35mm
Suosituspaine: Kadulla 1-1,8 bar, Maastossa edessä 0,7 bar takana 0,9 bar
Vannekoko: 26″ x 4,13″ ( 559-105mm)
Huom! Käytämme E/FAT pyörässämme fatbike markkinoiden leveintä vannekokoa, joka tekee esim. 4,5″ renkaasta huomattavasti leveämmän, kuin se olisi asennettu esim. 65-80mm vanteelle.
Vanteen/Navan pinnoitus: 36 reikää
E/FAT pinnojen ja nippojen koko: Etupinna: 200m / 14G / 2,0mm, Etupinnan nippa: 3,3mm, Takapinna: 255 / 12G / 2,6mm, Takapinnan nippa: 4,0mm
Huom! Suosittelemme 105mm leveälle Fat pyörän vanteelle minimissään 4.4″ ulkorengasta. Tätä kapeammat renkaat eivät asetu kunnolla erittäin leveälle vanteelle ja niiden profiili kärsii.
Alunperin Fatbike on suunniteltu Alaskan talvisiin olosuhteisiin ja New Mexicon aavikko-olosuhteisiin. Tämän takia Fatpyörän ”läskit” renkaat soveltuvat ajamiseen pehmeässä ja epävakaassa maastossa, kuten lumella, hiekalla, suolla tai mudalla. Läskirenkaan kantavuus hangella on jopa parempi kuin kengillä kävellessä ja täten ne kuluttavat maastoa huomattavasti vähemmän kuin tavallinen maastopyörän rengas.
Leveiden ja isojen renkaiden ansiosta Fatpyörän kuormankantokyky on myös erinomainen, joten se sopii hyvin hitaampitempoiseen retkeilyyn, jossa tarvitaan enemmän varusteita (esim. metsästys, kalastus, luontokuvaus, telttailu yms.)
Fatpyörässä on normaalia maastopyörää leveämmät haarukat, jotta leveämmät vanteet ja renkaat mahtuvat pyörimään vapaasti.
Olemme valinneet Kendan Juggernaut Sport 4,5″ fat-renkaan ensiasennus renkaaksemme sen erittäin hyvän maastopidon takia. Pääsääntöisesti nopeammilla alustoilla ajavien kuskien on mahdollista vaihtaa alle nopeammin rullaavat ulkorenkaat, kuten Schwalbe Jumbo Jim 4.4″-4,8″.
Lue lisää kohdista:
https://efat.fi/kayttohjeet/ -> Renkaiden helppo ohje
https://efat.fi/varaosat-ja-
Kaasukahva
E/FAT sähköpyörässä olemme halunneet yhdistää rakkaimmat lajimme; polkupyöräilyn ja enduro- ja motocrossmoottoripyöräilyn. Kaasukahva tuo aivan uuden ulottuvuuden maastopyöräilyyn.
Kaasukahvalla saat aina täyden 1000W tehon ulos moottorista riippumatta siitä mikä poljinavustimen teho (1-5) on. Se auttaa sinua esim. liikkeellelähdöissä, pahoissa paikoissa kuten mutkissa, ylämäissä, esteiden ylityksissä, kivikoissa, hiekalla, lumella yms. Sinä päätät reitin. Voit myös ajaa lyhyitä matkoja pelkällä kaasukahvalla.
Muista kuitenkin, että E/FAT on moottorilla varustettu polkupyörä jossa on kaasukahva, eikä sähkömopo jossa on kammet!
Etuiskunvaimennin
E/FAT pyörässä on vakiona vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin. Voit itse säätää etuiskuvaimentimen sisäänpäinvaimennusta sekä paluuvaimennusta. Tässä on helppo ohje säädöistä peruskuskille.
Sisäänpäinvaimennus (alaspäinvaimennus)
E/FAT:ssä sisäänpäinvaimennus on toteutettu paineistetulla ilmatilalla, jolloin puhutaan ilmajousesta. Sisäänpäinvaimennus säädetään ilmanpaineella. Mitä enemmän painetta on sitä jäykempi sisäänpäinvaimennus on. Säätö tehdään iskunvaimenninpumpulla iskarin pohjassa olevalla venttiilillä. Älä ikinä käytä tähän tarkoitukseen normaalia pumppua, se ei ole tarpeeksi tarkka ja saattaa hajottaa iskunvaimentimen.
Huom. olemme lisänneet ilmapuolelle hieman voiteluöljyä, jotta tiivisteet eivät vioitu pakkaskeleillä. Tästä syystä ilmapuolen alajalkaan saattaa valua öljyä aika ajoin. Ylimääräinen öljy tulee pyyhkiä pois rätillä, jotta öljyä ei roisku etujarrulevylle tai -paloille.
Iskunvaimentimen suosituspaineet
Tämä on suuntaa antava taulukko iskunvaimentimen suosituspaineesta. Paineen määrä on kuitenkin yksilöllistä joka riippuu kuskin painon lisäksi esim. ajotavasta, ajoreitistä ja rengaspaineista.
Kuskin ja kuorman paino | Suosituspaine |
---|---|
70- 80kg | 4-5 bar |
80- 90kg | 5-6 bar |
90- 100kg | 6-7 bar |
100- 110kg | 7-8 bar |
Maksimi | 14 bar |
Paluuvaimennus (ylöspäinvaimennus)
Paluuvaimennus määrittää miten nopeasti joustoliike palaa takaisin täyteen mittaansa. E/FAT:ssä vaimennusta säädetään vaimennuspatruunassa olevan öljyn virtausta rajoittamalla. Mitä enemmän öljynvirtausta rajoitetaan, sitä suurempi vaimennus on. Paluuvaimennusta säädetään iskarin pohjassa olevalla säätöruuvilla.
Iskunvaimentimen lukitus
Iskarin voi lukita öljypuolen yläpäässä sijaitsevalla vivulla. Kiertämällä vipua ääriasentoon vastapäivään öljypuoli avautuu ja myötäpäivään ääriasennossa se on kiinni. Varo vääntämästä vipua liian kovalla voimalla jolloin se saattaa vääntyä yli ja rikkoutua.
Huom!
Merkki / Malli | E/FAT 1000W |
Valmistaja / Maahantuoja | E FAT Finland Oy |
Hinta | 3 199 € |
Koko | S/18" (n. 155-164cm) M/18″ (n. 165-180cm) & L/21″ (n. 180cm ->) |
Runko | 6061-T6 Lämpökäsitelty alumiini |
Moottori | E/FAT 1000W/52V, 95Nm, hiiliharjaton vaihteellinen takanapamoottori |
Akku | LG 18650 Cells 16Ah/52V/832Wh |
Jarrut | Hydrauliset Tektro Dorado HD-E715, 203mm levyt. Huom! nämä jarrut käyttävät mineraaliöljyä. Älä käytä jarrunestettä (DOT-4). |
Vaihteet | SRAM X5, (9-speed). |
Joustohaarukka | E/FAT Racing, USD 34, lukittava, öljy/ilma, joustomatka 140mm |
Renkaat | Kenda Juggernaut Sport 26″ x 4,5" (30TPI) 116-559. Vanneleveys 105mm. |
Vanteet | 26″, 559x105mm, 36H, 6061-T6 alumiini |
Pinnat ja nipat | Etupinna: 14G / 2,0mm, Etupinnan nippa: 3,3mm, Takapinna: 12G / 2,6mm, Takapinnan nippa: 4,0mm |
Ohjainlaakeri | E/FAT Racing 44/55mm (62x62x55), 1 1/8 to 1,5″, tapered |
Ohjainkannatin | E/FAT Racing, reach 65mm, 1 1/8″, Ø 31,8mm 9/ 11 |
Ohjaustanko | E/FAT Racing, 750mm, Ø 31,8mm, 15mm rise |
Kammet | 170mm, nelikantti kiinnityksellä |
Eturatas | 32T, Materiaali: alumiini, Reikien lukumäärä: 4 ruuvia Pulttijako: 104mm |
Ketju | KMC X9, 120 lenkkiä |
Ketjusuoja | Lasco MTB, bash guard x 2, alumiini |
Keskiö | 120-170mm M8, BB-UN, Ø 34mm (33,6-34,6mm), kasettikeskiö nelikantti kiinnityksellä |
Takarattaat | DNP 11-36, 9S (11-13-15-18-21-24-32-36) (Kasettipakka / Casette - Freehub) |
Etunapa | E/FAT Racing, 135mm, 36H - 150mm x 15mm |
Takanapa/-akseli | 195mm (erikoisvahvistettu akseli moottorin takia), 36H. Akselin halkaisija 10mm/(12mm). Akselin kierteen koko M12x1,25. |
Satulaputki | Ø 31.6mm, vakiona solid seatpost, lisävarusteena suspension- tai reverb seatpost. M/18" 300mm & L/21" 400mm. |
Satula | MTB / Comfort |
Polkimet | Welgo MTB, flat pedal, 9/16″ |
Seisontatuki | Alumiini |
Paino | Alkuperäinen valmistajan maahantuoman sähköajoneuvon nettopaino on < 25 kg Huom. kyseisen ajoneuvon käyttövalmis paino voi vaihdella sen mukaan minkälaisia osia loppukäyttäjä siihen valitsee. |
Maksimi kuorma | Takuunalainen maksimi kuorma kuljettajan kanssa 130kg. |